System RAKSSQL, dzięki szerokiej gamie funkcjonalności, pozwala zwiększyć efektywność codziennej pracy pracowników działów sprzedaży w firmach prowadzących działalność handlową, usługową i produkcyjną. To kompletny i zintegrowany program sprzedażowy, który zawiera wszystkie niezbędne elementy potrzebne do sprzedaży w nowoczesnej firmie.
System RAKSSQL umożliwia automatyzację procesu obsługi sprzedaży i zamówień, a także magazynu, zakupów czy rozliczeń z kontrahentami. Oprócz wystawiania i zarządzania fakturami VAT, WDT, zaliczkowymi, pozwala na prowadzenie zarówno obsługi sprzedaży detalicznej (paragony, kody kreskowe), jak i hurtowej (rezerwacje towarów na podstawie zamówień, faktury proforma).
System RAKSSQL gwarantuje również bardzo elastyczne zarządzanie cenami i cennikami (można utworzyć dowolną ilość cen i/lub cenników), ustalanie kryteriów mających wpływ na zastosowanie danego rodzaju ceny. Rozwiązanie to jest nieodzownym elementem polityki cenowej stosowanej zwłaszcza przez firmy prowadzące aktywne działania promocyjne. Ponadto system umożliwia tworzenie kartoteki towarów z wykorzystaniem cech artykułów. Umożliwia również utworzenie różnych warunków handlowych dla poszczególnych klientów (definiowanie dowolnej ilości grup rabatowych, różne formy płatności, itp.), obsługę płatności (kasa, bank) oraz prowadzenie wielu magazynów.
Elastyczność systemu przejawia się również w możliwości zastosowania na dokumentach dowolnego sposobu płatności, wcześniej zdefiniowanego przez użytkownika. Nie można tutaj również nie wspomnieć o czymś tak oczywistym, jak możliwość wystawienia dokumentów w dowolnej walucie. System zdejmuje z użytkownika obowiązek kontroli numeracji dokumentów i zachowania jej ciągłości, ale pozostawia jednocześnie możliwość zastosowania dowolnego sposobu numerowania dokumentów.
Dodatkowe możliwości to chociażby seryjne wystawianie dokumentów np. faktur, możliwość wyboru sposobu określania cen na dokumentach (od brutto, od netto) i wiele innych.
Zamówienia stanowią uzupełnienie modułów Sprzedaż i Zakupy.
W systemie RAKSSQL dzięki połączeniu części sprzedażowej i CRM stworzony został panel, umożliwiający wygodną pracę z danymi Klienta. Z okna kontrahenta użytkownik ma pełny dostęp do informacji związanych z danym klientem, m.in. posiada dostęp i podgląd do historii zakupów i sprzedaży, operacji z kontrahentem, należności i zobowiązań, zamówień i ofert, danych kontaktowych. W ten sposób otrzymujemy centrum informacji z okna przeglądu kontrahenta.
System RAKSSQL wyposażony jest w funkcjonalność, która umożliwia elektroniczną wymianę dokumentów. Elektroniczna Wymiana Dokumentów (ang. Electronic Data Interchange - EDI) jest technologią obiegu i wymiany dokumentów w transporcie, bankowości, administracji, produkcji, handlu, usługach bezpośrednio między aplikacjami partnerów handlowych. Systemy EDI umożliwiają szybszą, tańszą i dokładniejszą elektroniczną wymianę informacji niż w przypadku systemów opartych na dokumentach papierowych.
RAKSSQL daje możliwość prowadzenia wielu magazynów, wystawiania wszystkich typów dokumentów przychodowych i rozchodowych, zarządzania zapasami (kontrola zalegania towarów i terminu przydatności, ostrzeganie o wyczerpaniu lub nadmiernych zapasach, parametryzacja towarów, obsługa kodów kreskowych), możliwość prowadzenia prostej produkcji. Dodatkowo automatycznie mogą być generowane zamówienia i uzupełniane stany magazynowe na podstawie wykonanej przez system analizy rozchodów towarów.
W systemie można pracować na dwa sposoby: w trybie magazynowym lub w trybie bezmagazynowym. Tryb bezmagazynowy pozwala wystawiać dokumenty sprzedażowe, które nie generują konsekwencji magazynowych: np. prowadzić sprzedaż usług lub towarów, które jeszcze nie są dostępne w magazynie. Pracując w trybie magazynowym wystawienie faktury skutkuje automatycznym powstaniem dokumentu WZ. Jednocześnie, co jest bardzo przydatne przy równoczesnej pracy wielu użytkowników, dodanie pozycji na fakturze powoduje jej zarezerwowanie.
Kluczowe możliwości:
System RAKSSQL posiada rozbudowany moduł zakupów w pełni zintegrowany z częścią sprzedażową. Użytkownik może wprowadzać do systemu wszystkie dokumenty kosztowe, zaś dzięki powiązaniu z częścią finansową możliwa jest pełna kontrola zobowiązań i należności. Wiekowanie rozrachunków, pełna historia płatności, powiązanie z wyciągiem bankowym poszczególnych dokumentów, zestawienia zakupów i kosztów upraszczają zarządzanie finansami i ułatwiają kontrole nad zachowaniem płynności finansowej.
Pełna integracja systemu pozwala łatwo rozliczyć fakturę zakupu z fakturą sprzedażową (kompensata, możliwość rozliczania zaliczek pracowniczych np. za pomocą przelewów) i zapewnia dostęp do pełnego obrazu firmy z jednego miejsca w programie.
Kluczowe możliwości:
RAKSSQL POS to kompletne rozwiązanie stworzone dla sklepów i sieci handlowych, w których czas obsługi klienta (sprzedaży) stanowi kluczowy problem. Prosta obsługa, łatwa i czytelna nawigacja, współpraca z drukarkami fiskalnymi, czytnikami kodów, ekranami dotykowymi - to tylko niektóre zalety programu. Każda osoba po kilku minutach szkolenia może opanować obsługę systemu. Wystawianie paragonów, faktur, udzielanie rabatów, wyszukiwanie towarów, otrzymywanie płatności i ich rejestrowanie jest wyjątkowo szybkie i łatwe.
Program został tak zaprojektowany, aby można było łatwo i szybko zarejestrować transakcje bez użycia myszki komputerowej. Typowa sekwencja operacji potrzebnych do zarejestrowania sprzedaży:
Pełna integracja - RAKSSQL Punkt Obsługi Sprzedaży stanowi element kompletnego systemu informatycznego. Może pracować samodzielnie jednak prawdziwe korzyści przynosi współpraca z pozostałymi modułami programu.
Moduł współpracuje z drukarkami fiskalnymi, czytnikami kodów kreskowych i innymi urządzeniami zewnętrznymi. Możliwość pełnej wymiany danych pozwala na współpracę z programami księgowymi, czy też sklepami internetowymi.
RAKSSQL posiada możliwość oznaczania dokumentów oraz ich pozycji. Dzięki wykorzystaniu w pełni definiowanych wzorców księgowych system oferuje możliwość elastycznego i automatycznego księgowania dokumentów. Znakomicie zwiększa to efektywność pracy i odciąża księgowych od ręcznego rejestrowania danych. np. w sytuacji, gdy na fakturze zakupu znajdują się zarówno pozycje "kosztowe", jak i towary zakupione do dalszej odsprzedaży, oznaczenie znacznikami pozycji np. kosztowych umożliwi ich odrębne zaksięgowanie na konta ewidencjonujące koszty prowadzonej działalności.
W systemie RAKSSQL istnieje możliwość dołączania dokumentów w formie elektronicznej. Funkcja umożliwia stworzenie bazy wiedzy dostępnej dla użytkowników systemu i przypisanych do konkretnych kontrahentów i dokumentów.
Rozwiązanie to eliminuje problem niedoskonałego przepływu dokumentów i informacji w przedsiębiorstwie. Teraz możliwe jest np. posiadanie w kartotece kontrahentów kompletnej informacji dotyczącej współpracy, wszystkich podpisanych umów, zdjęć projektów czy jakichkolwiek innych dokumentów. Jednocześnie każdy artykuł dostępny w kartotece towarów może posiadać łatwo dostępne z okna przeglądu takie dokumenty jak atesty, gwarancję czy też "skan" faktury zakupu czy specyfikację techniczną.